torek, 20. november 2012

Čajotina sinfonija
KO ČAJOTA SREČA ŠAMPINJONE...

Nikoli nisem rada kuhala po receptih. Sem ter tja sem pogledala v recept za orientacijo ali kakšno osnovo, ampak sem ga na koncu vedno priredila po svoje. Čeprav imam mogoče kuhanje v genih (moj oče je zelo dober kuhar), se moram za igrivost, motivacijo, ustvarjalnost in ideje v kuhinji zahvaliti svojemu dragemu. vse skupaj pa izboljša zelenjava iz maminega vrta. :)

Ne bom dodajala težavnostne stopnje recepta in časa kuhanja. Za mene je kuhanje užitek in sprostitev. Igrajte se!

Namig za tiste, ki pa jim vseeno na žalost vlada čas, je jed pripravljena v cca. 30 min. Vsega skupaj je bilo za dva dobra jedca ali tri porcije.


Sestavine:
čajota ali srednje velika bučka
šampinjoni, cca. pol zapakiranega paketa
čebula
srednje velik korenček
dva paradižnika
pol konzerve koruze
radič štrucar za solato

Začimbe:
sojina omaka, cca. dve jedilni žlici
sol, cca. čajna žlica
poper, cca. trije zasuki mlinčka
timijan, cca. tri vejice svežega ali pol čajne žličke posušenega
majaron, cca. slaba polovica čajne žličke
poljubno: začimbno - cvetlična mešanica Energija, cca. dobra noževa konica (mešanica je pekoča, zato jo prilagodi okusu)
slaba polovica kocke ali dve čajni žlici kokosove masti




Na tanko narežeš čebulo. Čajoto olupiš in narežeš na poljubne koščke. Šampinjone umijemo in narežemo. Korenček najprej po dolgem narežem na četrtine in potem te četrtine razrežem na manjše koščke. Paradižnik narežemo na kocke.

V ponvi raztopiš kokosovo mast.
Dodaš čebulo (jaz je ne pražim do zlatorumene barve, amapk da postane rahlo steklena) in šampinjone. Sledi čajoto in korenček.
Moj indikator, kako dolgo kuham, je korenček. Nimam rada preveč mehkega in ne preveč hrustljavega, ampak da še vedno ohrani svežino.
Na koncu dodaš še paradižnik in kuhaš vse skupaj dokler paradižnik postane topel, ampak še je vedno svež (paziš, da ne spusti preveč svojega soka).

Čarovnija je v tem, da začimbe dodaš proti koncu. Jaz sem jih pri pripravi te jedi dodala pred paradižnikom, razen soli, ki sem jo dodala čisto na koncu.

P.S. Sol razbija celično membrano. Če jo dodaš na začetku, zelenjava izgubi svojo svežino.

Mislim, da ne rabim posebej omenjati mešanja zelenjave s kuhalnico v vponvi.  :P :)

Ugasneš ogenj, pokriješ ponev ter počakaš, da začimbe ustvarijo magično sinfonijo okusov.
Namig: Ker mi je ostalo nekaj zelenjavne ponve, sem jo drugi dan pojedla hladno, zmešano z radičem. Njami!



Ne pozabi na ljubezen in hvaležnost kot glavni sestavini!



Med tem časom narežeš štrucasti radič. Jaz ga najraje narežem na rezance.
Začiniš po okusu.


Predlog: kis nadomestiš z limono in ne pretiravaš s soljo ter bučnim oljem.če pa komu radič preveč greni, udodaj še na drobno narezan kuhan krompir. :)






Manjkajo še samo lačna usta. 



Dober tek!

P.S.
Vesela bi bila vaših odzivov brbončic in konstruktivne kritike napisanega (če je dovolj pregledno in razločno napisano). Pohvale in ideje pa so več kot dobrodošle :D








Ni komentarjev:

Objavite komentar