sreda, 04. februar 2015

Epifanija in nov recept

Hahaha... neverjetno! Odkritje najbolj "simpl" veganskega in najbolj okusnega sirčka "ever", mi je tako dvignilo pozitivno vibracijo, da ne morem opisat. :) In potem je nastala še nova je. AAAAaaaaa! Splača se "mantrat", vztrajat in bit vseeno neizmerno hvaležen.

Da se malo izpovem preden izdam recept (beri: to je tvoja cena za recept). Vedno in res non-stop me žuli kaj delam narobe pri prehrani, da nimam energije, da smo prehlajeni, bla bla bla. V bistvu sama dobro vem, da je za mene bilo najboljše obdobje, ko sem bila presna, nizko maščobna. Res je bilo zakon. Potem pa spet poslušaš okolico, se predvsem poleniš (ker misliš, da je lažje maslo na kruh namazat, kot pojest tri jabolka) in zdaj sem tu. Spet z istimi problemi(mentalno in fizično), ki so me prisilili, da sem šla na presno hrano. Padla sem s konja (beri: utečenosti pripravljanja presne hrane) tako močno, da sem izgubila spomin. Ampak, pazi, spet se pobiram. Drobtinico za koščkom, počasi.

No ja, pomaga pa tudi joga in meditacija. Uf! neverjetno kao te napolni. Odpreš kanale, prepih. Odpihne staro in se fila novo. Neverjetno! Priporočam ;)

No in tukaj je sedaj recept.

"Top topiča" sirček, ni zrasel na mojem zelniku, ampak sem ga odkrila na eni zelo luštni internetni strani še bolj luštnih dveh oseb. Recept za sirček je na tej povezavi http://evkaliptus.si/author/franci/veganski-sir/


Jaz sem pa naredila takole. To  jed bi lahko poimenovala Tris okusov :)
Jed je veganska, nizko maščobna in brezglutenska.
Za štiri dobre porcije potrebuješ:

  • eno skodelico prosa,
  • eno skodelico ajde,
  • eno skodelico kvinoje.


Vsako skuhaš posebej v svojem loncu. Jaz sem k ajdi in prosu še dodala eno žlico majarona in sol ter malo sojine omake (brezglutenske).

Za filo št.1 oziroma bolj preliv potrebuješ:

  • eno veliko koničasto rdečo papriko ali dve mali,
  • štiri velike stroke česna,
  • eno srednjo čebulo (jaz sem uporabila rdečo),
  • mešanico začimb za pečenega piščanca (sliši se smešno, ampak je dobro :)),
  • koruzno moko (ne polento ali zdrob).



Vse skupaj zaliješ z eno skodelico vode in počasi dušiš dobrih deset minut, da se zelenjava omehča in česen izgubi svoj pekoči okus. Potem vse skupaj zmiksaš kar s paličnim mešalnikom. Po potrebi dodaš vodo, če je je preveč izhlapelo. Da pa stvar ne bo tako tekoča, dodaš koruzno moko. In še enkrat zblendaš. Jaz sem je dala cca. dve žlici.

Fila št.2 ali porova fila:

  • narezan por,
  • začimbe.


Por opereš, narežeš kar na kolobarje, zaliješ z malo vode, začiniš (sol, poper, bazilika, origano, majaron) in na hitro podušiš.

Zlaganje :)

Pekač v velikosti A4 lista, globine dobrih 10 cm sem po plasteh zlagala sledeče.
Vrstni red si lahko prirediš, ampak moj je bil takšen:
prosena kaša/
                ajdova kaša/
                             posip suhega peteršilja/
                                                          porova fila/
                                                                       kvinoja/
                                                                               fila št.1/
                                                                                        veganski sirček.
P.S. Najboljši del je, da ga lahko jem tudi ponoči in se mi ne bo poznalo. Muhahaha :D



Pečeš na 210 stopinj Celzija, ventilacijsko z grilom spodaj, dokler sirček ne porumeni.

Hvala za pozornost in dober tek!

*mwa*


četrtek, 20. december 2012

BOŽIČNI ČAS

Še vedno verjamem v Božička, čeprav mi tadobri mož predstavlja bolj pojem, občutke, podoživljanje miru, sreče, darežljivosti, usmiljenja, ponižnosti, ljubezni. Vse lučke, sneg, smrekice pa vse skupaj le še povdari oziroma nekako polepša.

Ker tudi sama rada obdarujem, čeprav s pozornostjo, ustvarjam čestitke v katere vložim svojo ljubezen, mir in srečo.



Tudi Vam želim ljubezni polne, mirne, srečne praznike. Ne pozabite na hvaležnost in človečnost.

Z ljubeznijo,
Barbara
PO ZAJTRKU SE DAN POZNA

Nikoli nisem bila privrženka zajtrkov, čeprav so me iz vseh strani hoteli podučiti, da je zajterk glavni in najpomembnejši obrok. Čez eno uho notri čez drugo ven. :)

Vse dokler me zdravje ni postavilo na svoj pedistal nasprotnika. Kljub temu, da sem z enim očesom vedno bila radovedna in veliko brala, je nekega dne padla o odločitev, da čez noč spremenim prehrano. Sploh ni bilo težko.
Izmučena, napihnjena, brez volje, slaba prebava, vnetja, slaba koža, veliki podočnjaki, alergije...in še bi lahko naštevala. Za mene je to bilo dovolj vzrokov.

Zdravstvo me je žal razočaralo, zato sem prevzela odgovornost za svoje zdravje v svoje roke. In nebo se je odprlo :)

Informacije in ljudje s koristnimi informacijami, linki, knjigami so dobesedno deževali.

Naredila sem čiščenje jeter s krtačo (več si lahko preberete tukaj http://lkm.fri.uni-lj.si/xaigor/slo/cistijet.htm), potem sem bila en teden samo na sadno - zelenjavnih sokovih. Pot sem nato 4 mesece nadaljevala s presno prehrano. Držala sem se načela Dr. Douglasa 80 % oglikovih hidratov (vir le teh je zgolj sadje in zelenjava), 10 % beljakovin in 10 % maščob.
Kako sem to vedela? Vse kar sem pojedla sem si dober teden vnašala v kronometer (http://cronometer.com/).


Da ostanem pri zajtrku. :)


Nisem več 100 % presnojedka. Na dam pojem enega do dva topla oziroma kuhana obroka, vendar je moj zajterk in večerja še vedno presna.

Moj zajtrk zgleda tako:
- ko se zbudim, vedno spijem minimalno pol litra mlačne vode (včasih dodam še nekaj stisnjene limone);
- potem si naredi veliko skledo sadne solate.



Sestavine:
tri banane
dve pomaranči
trije kiviji
dve jabolki
ali katerokoli drugo sadje
Po potrebi: med, oreščki, suho sadje

Sadje opereš, olupiš, narežeš, zmešaš v skledi....in dober tek.

Mogoče res zgleda hitreje kot se zdi, vendar tudi na letalu moramo kisikovo masko najprej namestiti na sebe, šele na to lahko pomagamo drugim. ;)

Čudovit dan!
;)



sreda, 19. december 2012

POLENTINE SKODELICE

Polenta je eden izmed mojih jedi, ko ni ničesar dugega pri roki. Čeprav, če dobro premislim, je bil to eden izmed treh najbogostejših zajtrkov (beri obrokov) v študentskih letih.

Ker sem se naveličala enega in istega serviranja vam predstavljam enega izmed novih načinov. :)

Potrebuješ:
polento
vodo
ščepec soli
posodice
polnilo za polentine skodelice (pusti domišljiji prosto pot, jaz sem uporabila piro)

Polento skuhaš (najpogostejše razmerje je ena proti tri, polenta : voda).
Napolniš skocelice in v njih previdno potisneš skodelice z manjšim obsegom, kot tiste v katerih je polenta.

Počakaš, da se ohladi in strdi.




Še eno priporočilo: skodelice v katere daš polento splahni s hladno vodo, prav tako tiste, ki jih potisneš not. Ne briši jih saj to prepreči, da bi se polenta prijela na skodelice.



To je to ;)


sobota, 08. december 2012

MRZLI DNEVI, TOPLA JUHICA

Obožujem sneg. Pravzaprav ne sneg kot tak, ampak idilo. Podeljeno naravo, pokrite bele strehe, snežinke, ki poplesujejo z vetrom, okrasne lučke. Čarobno :)

Vir: http://www.ljubljana.si/si/zivljenje-v-ljubljani/v-srediscu/70087,1/gallery.html


Ker pa snega ni brez mraza, se moramo z nečim pogreti. :)

Sestavine (za 3 osebe):
srednje velik por
en majhen krompir
bio zelenjavne jušne kocke (jaz sem navdušena uporabnica teh http://www.mojaalergija.si/bio-zelenjavne-jusne-kocke-8-kock.html, dobijo se tudi v redni prodaji)
kososova mast/olje/maslo

Vir: http://pinterest.com/pin/211174952715039/





Umiješ in narežeš por. Olupiš, na kocke narežeš krompir.
na vroči kokosovi masti/olju na hitro popražiš por, zaliješ z vodo (cca. 1 liter), dodaš krompir in pol bio zelenjavne jušne kocke. Kuhaš dokler ni kuhan krompir.

Dobro, enostavno in hitro! :)

Dober tek!

sreda, 05. december 2012




PIRA




Pira je moja najljubša žitarica. Obožujem jo v zrnju, kot moka, kot mleko iz pire. Naravnost odlična. Uporabljam jo že kar nekaj časa in mi je odlično nadomestilo tudi za bele testenine.

Lahko bi rekli, da je vstala od mrtvih.
http://www.bodieko.si/pira
Tukaj je članek, ki vas bo mogoče prepričal, da jo začnete uporabljat. Če je seveda, že niste. :)

Namig: kljub temu, da sem probala že veliko različnih proizvajalcev pire, mi je najboljša od Zlatega polja.

Preidimo k bistvu :)

Sestavine:
pira, cca. pol pakiranja Zlato polje (midva jo obožujema, zato je najina porcija večja :))
manjša čebula
manjša rdeča paprika
kokoseva mast
sol
poper
muškatni orešček
majaron

Priloga:
polenta
cvetača
brokoli
korenček




Če se spomnim, piro namočim že zjutraj. :) Hitro pa je pripravljena tudi brez namakanja.
Piro kuhamo v vodi v razmerju pira : voda 1 : 4. Stresemo jo v vrelo vodo z ščepcem soli in dve žlički majarona. Na zmernem ognju kuhamo 25 do 40 minut. Pira naj po kuhanju še nekaj minut počiva.


V ponvi razstopimo kokosovo mast. Pred tem na drobno narežeš čebulo in papriko. Vsuješ v vročo ponvo in rahlo prepražiš (cca. 2 minuti). Dodaš piro (če ostane dosti vode, jo precedi) in po potrebi še malo dosoliš, popraš. Muškatni orešček vedno nastrgam po občutku. Recimo, da ga dodam 3 do 4 ščepce. :)



Polenta mi je ostala od zajtrka, zato je bila dovolj strjena, da sem jo narezala.
Narezano sem položila na piro, pokrila in tako se mi je ob enem segrela tudi polenta.



Narežeš brokoli in cvetačo. Pokuhala sem ju na pari in čisto na koncu blago posolila.

Na tanko naribaš korenček in ga posipaš po zelenjavi.




                                         



                                            To je to! ;)

                                 Naj vam tekne!

torek, 04. december 2012

V RAZMISLEK

Ne sodi, samo opazuj!
Sodi tvoj um, razum, ego.



"Ključ do spremembe je, da spustiš strah."

Z Ljubeznijo,
Barbara